Het Duitse Teufel had voorheen enkel een brandstore in thuisbasis Berlijn en was voornamelijk actief via hun webshop, maar daar moet verandering in gaan komen. Ze willen verschillende nieuwe brandstores in het buitenland openen, te beginnen met eentje in het centrum van Amsterdam.
De nieuwe winkel wordt gevestigd op de hoek van de Van Baerlestraat en de P.C. Hooftstraat en moet in het najaar van 2015 de deuren openen. De Berlin Acoustics Group, het moederbedrijf achter Teufel en Raumfeld, zal daar de producten van hun beide merken uitstallen. De nieuwe brandstore in Amsterdam is de eerstvolgende winkel die de Berlin Acoustics Group opent nadat de eerste flagshipstore in april 2014 in Berlijn werd geopend.
Wanneer we een winkel in Belgie kunnen verwachten is nog onbekend, maar Teufel kondigde ook expansie plannen aan voor Scandinavië, Engeland en de Verenigde Staten. De foto's die je hier ziet zijn overigens allemaal van de huidigde winkellocatie in Berlijn, aangezien de winkel in Amsterdam nog in ontwikkeling is.
“De hoogwaardige kwaliteit van de audiosystemen van Raumfeld en Teufel hebben niet alleen een zeer goede reputatie in het thuisland Duitsland, maar ook in Oostenrijk, Zwitserland én in Nederland. In deze landen realiseerden we in de afgelopen jaren een aanzienlijke groei”, licht CEO Edgar van Velzen toe. “Voor ons is de Nederlandse markt ook een goede graadmeter voor onze expansieplannen op internationaal vlak. We kijken zeer selectief naar onze groeimarkten en we hebben een heel bewuste keuze voor Amsterdam gemaakt."
"Dit is nog maar het begin. Zo willen we niet alleen in Nederland verder doorgroeien, maar ook een belangrijke speler in de audiomarkt worden in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en in Scandinavië. Daarbij geloven wij sterk in de kracht van omni-channel waarbij online de hoofdrol blijft spelen en offline een ondersteunend karakter heeft. Een brandstore is uiteraard goed voor de branding van beide merken, maar geeft ons ook de mogelijkheid het directe contact met onze klanten verder uit te breiden.”
Sinds de jaren negentig is Teufel, evenals het merk Raumfeld dat vijf jaar geleden aan het portfolio werd toegevoegd, in Duitsland alleen online te koop via de webshop. Van Velzen: “Het komt vaak voor dat merken, naast de reguliere winkelvloer, ook een online shop opzetten. Wij pakken het juist andersom aan: in de afgelopen decennia hebben wij ons uitsluitend op online verkoop gericht waardoor we binnen dit segment een grote voorsprong ten opzichte van onze concurrenten hebben opgebouwd."
"Noem het eigenwijs of tegendraads, maar voor ons is het zeer succesvol gebleken. En alhoewel online onze focus heeft, zien we een store zeker als toegevoegde waarde en is de tijd nu rijp om met onze Amsterdamse brandstore zowel potentiële Teufel- als Raumfeld-klanten te overtuigen. Het geeft ons bovendien de mogelijkheid om voor onze Nederlandse klanten lokale evenementen te organiseren.”