Qobuz wil de gebruikers van de Franse online muziekservice nog meer tegemoetkomen en kondigde op een persconferentie in Parijs aan hun aanbod nog verder uit te breiden. Qobuz probeert al vanaf het begin in te spelen op alle ontwikkelingen op het gebied van streaming en downloads en de daarvoor geschikte devices die het meest populair zijn. Naast een aantal technische innovaties komen ze ook met het gloednieuwe abonnement Qobuz Sublime.
Dat nieuwe abonnement komt deze maand uit in Frankrijk, maar daarna moeten andere Europese landen al snel gaan volgen. Gebruikers ontvangen met Sublime fikse kortingen op True CD quailty streaming van 16-Bit/44.1kHz. Downloads van 24-bit zullen bij dat abonnement permanent verkocht worden voor de prijs van een MP-3 en dat betekent kortingen tussen de 35 en 55 procent. Ook de selectie van complete 24-bit albums met korting zal op termijn worden uitgebreid.
Sinds eind november is alle muziek die Qobuz aanbiedt verkrijgbaar in True CD quailty streaming van 16-Bit/44.1kHz. Met een abonnement als Qobuz Hi-Fi kun je altijd en overal muziek streamen in de beste cd-kwaliteit, door middel van bijvoorbeeld de online web-browser en nu ook via de Qobuz-webplayer. Voor alle applicaties en ook offline.
Qobuz maakte ook de lancering van nieuwe mobile apps voor iOS en Android bekend. De tweede generatie apps is verbeterd op het gebied van kwaliteit, gebruiksgemak en is beter geïntegreerd met de services die Qobuz aanbiedt. De engine en het visuele design zijn helemaal vernieuwd en zo moet in 2015 een perfecte samensmelting tussen het visuele en het functionele ontstaan.
Door middel van Qobuz Connect moet in 2015 ook de integratie van hun service met een grotere verscheidenheid van producten van verschillende fabrikanten verbeterd worden. Dat betekent meer keuze voor de gebruiker, en op die manier kan Qobuz door interactie met de gebruikers de service nog beter afstemmen. De juiste hardware is wat hen betreft net zo belangrijk als de juist software.
Tot slot zijn er ook een aantal nieuwe widgets beschikbaar gesteld. Daarmee kunnen Qobuz-gebruikers hun playlists en albums exporteren naar de site van een derde partij. Ook om op die manier het merk wereldwijd nog meer onder de aandacht te brengen. De eerdergenoemde updates zijn inmiddels overal beschikbaar, op het nieuw Sublime-abonnement moeten we hier nog even wachten.
Lees meer over Qobuz en Qobuz-president Yves Riesel in dit artikel op HiFi.nl.