Voor Dynaudio was de voorbije editie van High End München een belangrijke. Het merk is de laatste tijd sterk bezig, en niet enkel in de cabine van nieuwe Volkswagens. Dynaudio blijft de hofleverancier voor VW, maar verhoogt zijn focus op de thuismarkt.
De nieuwe Chinese investeerder die vorig jaar in Dynaudio stapte, toont zich klaarblijkelijk bereid om de Denen de nodige steun te verschaffen. Er is het nieuwe R&D-centrum en producten zoals de Xeo 2, hifi-interpretatie van de multiroomspeaker-ervaring. De Xeo 2 stond ook mooi te blinken op de Dynaudio-stand op High End.
Maar het grote nieuws in München was de lancering van de nieuwe generatie Contour-speakers, ontworpen in de nieuwe fabriek in Denemarken, en met een opmerkelijke woofer die een forse slag van 4 cm maakt voor bijzonder krachtige bassen. "27 years in the making", stelt het merk, verwijzend naar de rijke geschiedenis van de Contour-naam.
De vernieuwde serie bestaat uit vier modellen: de Contour 20 (compact, 4.500 euro/paar), 30 (vloerstaand, 7.000 euro) en 60 (vloerstaand, 9.000 euro) en de 25C (centerspeaker, 3250 euro). Alle vier bezitten ook de Esotar 2-tweeter die we kennen van de Evidence Platinum. De Contour is beschikbaar in fraaie satijnen afwerking, in de kleuren wit en walnoot, en een glazend zwart of wit.