Philips bracht ons in 2009 de eerste 21:9 televisie. Een echt hebbeding voor de cinefiel, maar de gemiddelde consument hapte niet toe. Daarom zet Philips er nu een punt achter.
Toen Philips zijn TV-afdeling onderbracht in de TPVision joint-venture was dat in de eerste plaats omdat de afdeling verlieslatend was. TPVision's eerste taak zal dan ook ongetwijfeld geweest zijn om uit de rode cijfers te geraken. Aanvankelijk werd er enkel gewag gemaakt van betere akkoorden met de leveranciers, iets waar het gewicht van TPV, de andere joint-venture partner, voor moest zorgen. Maar nu snijdt TPVision dus ook in het aanbod. Een nieuw model, al sinds de introductie in 2009 een traditie op IFA, zal er dit jaar niet meer zijn. Volgens FlatpanelsHD liet TPVision weten dat de vraag niet groot genoeg is om massaproductie te verantwoorden. Dat kan mogelijk veranderen in de toekomst maar voorlopig ziet TPVision meer heil in grotere schermmaten, met de klassieke 16:9 beeldverhouding. Op IFA zal het de nieuwe 9000-reeks onthullen.
In de VS biedt Vizio nog steeds 21:9 tv's aan. LG kondigde net aan dat het op IFA een 21:9 computermonitor, de EA93 zal voorstellen.