Mobile

Bowers & Wilkins in zee met Maserati

Het Italiaanse sportwagenmerk Maserati en het Britse Bowers & Wilkins gaan samenwerken in de ontwikkeling van hoogwaardige car-hifisystemen. Een combinatie die als muziek in de oren klinkt…

Het motorgeluid van een Maserati is voor autoliefhebbers al aanleiding genoeg om de oren te spitsen, maar nu het iconische Italiaanse automerk de handen in elkaar slaat met Bowers & Wilkins worden ook hifiliefhebbers binnenkort op hun wenken bediend.

Inderdaad: binnenkort. Vanaf 2013 kunnen Maserati-klanten immers genieten van een high-end Bowers & Wilkins audiosysteem in hun bolide. Concrete details over de installatie zijn er voorlopig nog niet, maar de samenwerking zal sowieso leiden tot nieuwe baanbrekende systemen, zo beloofden Bowers & Wilkins en Maserati alvast op het autosalon van Parijs.

Logische stap
“Als je kijkt naar de waardes die beide bedrijven hebben, is een samenwerking een logische stap”, zo stelt Masearti CEO Harald Wester. “Zowel Maserati als Bowers & Wilkins hebben een rijke geschiedenis van traditioneel vakmanschap en perfecte engineering. Beide merken zijn uiterst toegewijd en verleggen de grenzen met prestaties en design. Bovendien heeft Maserati altijd klanten aangetrokken die verfijnde kwaliteit, onderscheidend design en uitstekende prestaties weten te waarderen. Datzelfde kan ook gezegd worden over Bowers & Wilkins.”
 


Zoals eerder vermeld zijn er nog geen details bekend over de toekomstige hifisystemen, maar Evert Huizing – vice-president van Bowers & Wilkins – verklapt alvast dat het een ongekend goed audiosysteem zal zijn . “Ik ben ervan overtuigd dat we iets heel speciaals hebben ontwikkeld”, zegt Huizing. “Door nauw samen te  werken met de ingenieurs van Maserati heeft Bowers & Wilkins een audiosysteem ontwikkeld dat zich perfect aanpast aan de unieke uitdagingen van een autointerieur, een audiosysteem dat niet alleen een geweldig geluid biedt maar de hele rijervaring zal veranderen.”

,

Speciale website en merchandising
Natuurlijk valt de aankoop van een Maserati niet binnen ieders budget, met of zonder Bowers & Wilkins audiosysteem. Maar geen nood: ook dan kan je mee genieten van de kersverse samenwerking tussen deze twee iconische merken.

Om de samenwerking te ondersteunen, lanceren Maserati en Bowers & Wilkins ook een breed scala aan activiteiten, zoals een website, films en wereldwijde events in verschillende steden. Het middelpunt van de marketingacties zal de 'Seven Notes'-campagne zijn, een campagne geïnspireerd door zeven unieke noten geproduceerd door Maserati-motoren.
 


Deze unieke motorgeluiden zijn verwerkt in enkele exclusieve nummers. Die werden gecomponeerd én opgenomen in de bekende Abbey Road Studios door muzikant en producer Howie B (bekend van onder meer U2 en Björk), en zullen in hoge kwaliteit gratis te downloaden zijn op www.sevennotes.com.

Naast car-hifisystemen zullen Bowers & Wilkins en Maserati eveneens een gelimiteerde range van exclusieve audioproducten op de markt brengen, zoals high-end luidsprekers en hoofdtelefoons.
 


Gerelateerde artikelen

Reacties zijn gesloten.