Redactie

Electronic Arts tekent voor reclame in games

Spelfabrikant Electronic Arts verlengt zijn overeenkomst met adverteerder Massive. Die laatste is een belangrijke speler in de markt van de dynamische in-game advertenties, zoals voorbijflitsende reclamepanelen in racespelletjes.

Beide partijen zijn niet de minste. Massive heeft grote namen in zijn klantenbestand zitten, verspreid over de hele wereld: Ford in de VS, Puma in Europa en communicatiebedrijf Rogers uit Canada. Met zijn populaire sportspellen kan Electronic Arts van zijn kant een groot gamerspubliek bereiken.

In de nieuwste reclamedeal tussen deze twee reuzen zijn afspraken gemaakt voor dynamische advertenties in (onder andere) de volgende twee uitgaven van NFL football, NBA Live Basketball, Nascar racing en NHL hockey.

Ook voor de Need for Speed franchise wordt de exclusieve overeenkomst verlengd. Er wordt daarnaast gewerkt aan een overeenkomst voor het racespel Burnout Paradise. Al deze spellen komen uit op de Xbox 360 of de Windows-pc.

Dynamische advertenties in computerspellen kunnen via het internet van tijd tot tijd aangepast worden. Dit in tegenstelling tot statische reclameboodschappen die, eens verscheept met het spel, de volledige spelduur hetzelfde blijven.

EA en Massive, in 2006 overgenomen door Microsoft, werken al een tijdje samen om reclame tot bij de gamer te brengen. Massive werkt onder andere nog samen met spelletjeshuizen als Activision, Sega, Ubisoft en Microsoft Game Studio’s.

In-game advertenties zijn in ieder geval een booming business. Onderzoeksbureau DFC Intelligence raamt de inkomsten uit in-game advertising in 2011 op meer dan een miljard dollar.

Gerelateerde artikelen

Reacties zijn gesloten.