Disney gaat content van zijn ABC-netwerk gratis beschikbaar stellen in diverse kanalen op Youtube. Wel voegt het legendarische Hollywoodbedrijf advertenties toe. Google en Disney zullen de opbrengst ervan delen. Dat hebben beide bedrijven maandag bekendgemaakt.
Nieuwe kanalen worden in april en mei gecreëerd voor Disneys tv-netwerken ESPN (sport), ABC Entertainment, ABC News, ABC Family en Soapnet. Ook heeft Disney de optie om kanalen op te zetten voor specifieke tv-shows. De ESPN-videospeler zal worden geïntegreerd in het Youtube-kanaal van dit sportnetwerk.
Interviews
Er zullen alleen korte filmjes van vijf minuten of korter worden gepost. Denk bijvoorbeeld aan opnames achter de schermen, interviews met beroemdheden en vooruitblikken op nieuwe epodes van ABC-series als Grey’s Anatomy, Lost, Desperate Housewives en Ugly Betty.
De kanalen zijn helaas enkel beschikbaar voor Amerikaanse internetters, maar met de installatie van een programma als Hotspot-shield is dat probleempje zo opgelost. Voorproefjes van het aanbod zijn hier en hier te zien.